Przejdź do treści

Wybory i referenda

Powszechny Spis Rolny 2020

Nieodpłatna pomoc prawna

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Gmina

Urząd Miejski

Organy

Prawo lokalne

Budżet, Majątek, Sprawozdania, Zobowiązania

Realizacja programów zdrowotnych

Poradnik petenta (jak to załatwić?)

Gospodarka Odpadami Komunalnymi

Oświata

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Zamierzenia i programy

Działalność pożytku publicznego i wolontariat

Akty publiczno - prawne

Dane Publiczne

Oświadczenia majątkowe

Nabór kandydatów na wolne stanowiska pracy

Ochrona Danych Osobowych

Biuletyn Informacji Publicznej

UTRATA LUB USZKODZENIE DOWODU OSOBISTEGO

Wymagane dokumenty

Jeśli Twój dowód osobisty zaginął lub został uszkodzony albo skradziony zgłoś to jak najszybciej. Utratę dowodu lub uszkodzenie zgłosisz w dowolnym urzędzie gminy, przez internet, a jeśli przebywasz za granicą - osobiście, listownie lub faksem - w konsulacie.

Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego może zgłosić:

  • posiadacz dowodu osobistego;
  • rodzic, opiekun prawny albo kurator - w imieniu osoby, która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej, dzieci do 13 roku życia) lub osoby, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnionej, dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia).

Wymagane dokumenty:

  • formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu - pobierz go i wypełnij, a następnie wydrukuj go obustronnie na kartce A4 i podpisz. Jeżeli nie możesz go wydrukować, wypełnisz go u nas,
  • dowód osobisty - jeśli zgłaszasz uszkodzenie dowodu,
  • inny dokument stwierdzający tożsamość np. paszport.

Miejsce złożenia dokumentów

Utratę dowodu lub uszkodzenie możesz zgłosić w dowolnym urzędzie gminy.

W Urzędzie Miejskim w Gościnie zrobisz to w pokoju nr 4 parter.

Utratę dowodu lub uszkodzenie możesz również zgłosić przez internet, ale musisz mieć profil zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny. Zgłoszenie musisz przesłać do urzędu gminy, który wydał Ci dowód osobisty.

Opłaty

Zgłoszenie utraty/uszkodzenia dowodu osobistego jest bezpłatne.

Termin i sposób załatwienia

Po otrzymaniu zgłoszenia Twój dowód osobisty zostanie unieważniony. Jeśli utratę lub uszkodzenie dowodu zgłosiłeś w urzędzie - otrzymasz zaświadczenie o utracie albo uszkodzeniu dowodu. Jest ono ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, ale nie dłużej niż 2 miesiące. Jeśli utratę lub uszkodzenie dowodu zgłosiłeś przez internet - zaświadczenie zostanie Ci wydane, jeśli zaznaczysz to w formularzu. Po zgłoszeniu elektronicznym musisz przekazać uszkodzony dowód pocztą lub osobiście do urzędu, do którego wysłałeś zgłoszenie.

Podstawa prawna

  • Ustawa z 06.08.2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1464 ze zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2015 r. poz. 212).

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Formularz zgłoszenia utraty zniszczenia dowodu osobistego

114 KBPobierz